image
Drobečková navigace

Úvod > Charakteristika školy > Vzdělávací program

Vzdělávací program

Charakteristika vzdělávacího programu

  • předávat a zprostředkovávat dětem základní životní zkušenosti v přirozeném prostředí vrstevníků
  • výchova a vzdělávání jsou založené na principu uspokojování idividuálních potřeb a zájmů dítěte
  • rozvíjet osobnost, samostatnost, zdravé sebevědomí, sebejistotu, tvořivost
  • vedle rodiny potřebuje dítě společenství vrstevníků, mezi kterými získá základní zkušenosti pro svůj hodnotný a samostatný život
  • projekt je založen na vnitřní motivaci dětí a jejich aktivní účasti
  • je podporováno prožitkové učení hrou a činnostmi
  • obsahové celky projektu tvoří tematické celky, které jsou dětem blízké
  • plánování vzdělávání se váže k integrovaným tématickým blokům, které učitelky vytváří s ohledem na věkové složení dětí a jejich individuální zvláštnosti
  • výchova ke zdraví, přírodovědná gramotnost
  • začlenit výuky němčiny nikoliv formou kroužku, ale v průběhu celého dne
  • hodnotíme svou práci, z hodnocení vyvozujeme závěry, které jsou podkladem pro další výchovnou práci
  • využíváme odborné publikace, časopisy a podle možností vzdělávací akce k sebe vzdělávání

Obsah vzdělávání

  • vzdělávací program je zpracován do 6 integrovaných bloků
  • obsahují charakteristiku hlavního smyslu, podtémata a konkretizované výstupy
  • pořadí integrovaných bloků je závazné, k jednotlivým podtématům se lze podle zájmu dětí a aktuální situace vracet
  • projekt má název „POJĎTE DĚTI, BUDEME SI HRÁT“ aneb „KDO SI HRAJE NEZLOBÍ“, plní klíčové kompetence v 5 vzdělávacíh oblastech – biologické, psychologické, interpersonální, sociálně kulturní a enviromentální

Integrované bloky: